Het is zes jaar geleden dat Bootsy Collins een volwaardig studioalbum afleverde, maar World Wide Funk zou je gerust kunnen beschouwen als een broertje van voorganger The Funk Capital Of The World. Ook hier staat het verspreiden van het Woord (funk dus) voorop, ook nu weer een waslijst aan gaststerren. Doorgaans pleit ik voor een verbod op rappers en hiphoppertjes die komen ‘guesten’ op albums van soul- en funkveteranen, maar ditmaal zet bijna iedereen zijn/haar beste beentje voor. Vooral de vrouwelijke afvaardiging uit die eerste categorie is ongenadig op dreef. Big Daddy Kane heeft het nakijken. Bootsy de bassist is ondertussen grootmoedig genoeg om zichzelf pittige concurrentie te bezorgen door Alissia Benveniste een paar van de diepste, zuigendste grooves te laten neerleggen. Hijzelf presteert in Hot Saucer iets wat ik voor onmogelijk had gehouden: nieuw leven pompen in het al talloze malen gerecyclede basloopje van Bernard Edwards uit Chics Good Times. Feestje van de maand.
0 Reacties