Toestemmingsvoorkeuren aanpassen

We gebruiken cookies om u te helpen efficiënt te navigeren en bepaalde functies uit te voeren. U vindt gedetailleerde informatie over alle cookies onder de relevante toestemmingscategorie hieronder.

De cookies die zijn gecategoriseerd als ‘Noodzakelijk’ worden in uw browser opgeslagen omdat ze essentieel zijn voor het inschakelen van de basisfuncties van de site.... 

Altijd actief

Noodzakelijke cookies zijn cruciaal voor de basisfuncties van de website en zonder deze werkt de website niet op de beoogde manier.Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

Functionele cookies helpen bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over de statistieken van het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bezorgen op basis van de eerder bezochte pagina's en om de effectiviteit van de advertentiecampagne te analyseren.

Kensington – Control

kensington-control

Alles aan de vierde cd van Kensington wekt de indruk dat het nu echt menens is. Niet dat men voorheen maar wat aanklooide, maar de songs kennen ditmaal een aanmerkelijk hogere graad van urgentie. In de teksten van zanger Eloi Youssef is ook geen tijd voor frivoliteiten. Hoewel zeker niet opgezet als een conceptalbum, zou het er toch eentje kunnen zijn – over een wereld die op een ‘heart-shaped grave’ afstevent (Fiji) en waarin ‘soon all ends go dead’ (Slicer). In de ronduit overrompelende ballad Sorry neemt de hoofdpersoon alvast een voorschot op alles wat hij níet zal doen, verwachtingen waar hij níet aan zal beantwoorden, de liefde die hij níet te bieden heeft. In combinatie met de andere nummers, waarin men zich gereed lijkt te maken voor calamiteiten van persoonlijke of mondiale aard, verleent dat Control de teneur van een album over een soort limbo in een onvoltooid toekomstige tijd. De als vanouds weidse, omarmende refreinen en bijkans Wagneriaanse 3D-arrangementen suggereren een strijdbaar optimisme, terwijl de thematiek toch doordrenkt is van fatalisme. Verdomd intrigerend.

4 / 5 stars     

1 Reactie

  1. Gert Jan Gjaltema 30 oktober 2016 Reageer

    Mooi omschreven Chris, ik geef hem zelf 5 sterren

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *